Szeretet in Slowakije

Zondagsrust?!

Lieve mensen!

Vandaag weer een dag vol nieuwe indrukken,

We zijn naar de kerk in Rimavska Sec geweest, naar een dienst van Helena.

Het was heel bijzonder om zo'n dienst mee te maken, vooral omdat er maar 13 mensen waren. Naast de kerk was de sloppenwijk van de zigeuners en daar zijn we even doorheen gereden. Allemaal oude bekenden werden gespot en we werden verwelkomt door een hele groep kinderen. Dat was echt gaaf!

Daarna stond er weer lekker eten klaar, een halve kip per persoon, samen met rijst, aardappelpuree en natuurlijk augurken... Het was heerlijk, vooral het toetje. Alles was bereid door mensen uit de gemeente Zador en we hebben genoten! We proberen de recepten te krijgen, maar dan is zo'n vreemde taal wel een grote barriere...

Verder nog veel schnaps, voor sommige iets te veel... he A. v D?!

Nu zijn we op bezoek bij de burgemeester Feri, we hebben in de zon genoten van een zelfgebrouwen wijn. En het is natuurlijk erg gezellig. In het kantoortje kunnen we de weblog bijhouden. Het omroepsysteem van Feri voor in heel het dorp is een groot succes. Annes nieuwe nummer Eleven is hier ingeluid, en het Oranje-boven kan ook niet ontbreken natuurlijk...

Kortom: we genieten hier heel erg. Er is veel te zien en te beleven, prachtige uitzichten, ontzettend lieve mensen en veel lol natuurlijk! De camera van Bobbie staat nooit uit... jammergenoeg kunnen we geen foto's op de site zetten, want de kabeltjes zijn vergeten, dus morgen extra veel foto's!

Vannavond zitten we weer bij het kampvuur, na te praten onder het genot van een drankje en een hapje... En daarna weer ons bedje in, want morgen moeten we helemaal fris zijn! Dan gaan we namelijk naar de eerste school en smiddags naar een psychiatrische inrichting. Spannend dus allemaal!

Viszlat

Mariola Helder

Goed te lezen dat jullie ook een fijne zondag hebben gehad.
Veel succes morgen en zeker ook de rest van de week.
We lezen de verhalen en zien de foto's en op die manier kunnen we een voorstelling maken van jullie wel en wee.
Gods zegen!!
Hartelijke groeten Wim en Mariola

annalies

even kijken...ja er staat weer wat op! Mooi dat jullie veilig zijn aangekomen. moeilijk hoor al die verhalen, hopelijk kunnen jullie het samen goed verwerken. Sterkte ermee! En het dak.....is dat waar we de dakpannen voor hadden beschilderd vorig jaar?? ziet er mooi uit. Een goede tijd, liefs annalies

Ellis

Wat is zo'n weblog toch een geweldige uitvinding!En wat zijn jullie trouw in het bij houden!!Heerlijk jullie zo te volgen, zal de rest van de week waarschijnlijk moeilijker gaan:) Maar jullie indrukken zullen wel weer vele zijn en heftig! Goed dat jullie elkaar hebben. De komende week heel veel sterkte en plezier gewenst. Lekker aan de gang, bezig zijn om het voor de kinderen vooral een gave tijd van te maken! Nee he, dat 'eleven'-nummer, moet ik me voorstellen dat dat door het dorp schalt, net zoals op de camping in Luxemburg, An? Veel liefs en in iedergeval een dikke kus voor Dieke, Marianne en Anne!

lourens

Hoi allemaal, vinden jullie het gezellig? Papa heeft u al vreemde vogels gezien? Jannette heb je het leuk daar?knufel van lourens!

marianne

zo heel erg geweldig om naar de kerk te gaan bij Helena , de verbondenheid, en dan hoor je opeens de zegen in het hollands! hier vanuit zeewolde bidden we jullie ook de zegen van God toe voor wat jullie gaan doen. morgen dus naar de psychiatrische kliniek, van Ewa?
de foto's zijn erg leuk om te zien, met m'n vent erop, daar waar ik een half jaar geleden zat, aan de keukentafel.
veel liefs voor jullie allemaal, groeten marianne

Rola

Hahaha, zondagsrust??? Wat herkenbaar, flink sjezen achter György aan??
Dus maar 1 kerkdienst bezocht...jammer, want je wilde graag nog naar een andere gemeente, André?
Werd de zegen weer in het Nederlands uitgesproken?
Morgen hard aan de bak dus.. doe alle bekenden de hartelijke groeten, vooral aan Eva bij de psychiatrische kliniek!
Gods onmisbare zegen morgen bij alle mooie dingen die jullie mogen doen.
Liefs, Rola.

bas en pauline

Hoi allemaal,

Geweldig om te lezen dat het dusver goed verloopt. Wel heftig ook die wanhopige verhalen.
We wensen jullie Gods zegen toe bij jullie activiteiten de komende dagen. Hij is met jullie!
Hartelijke groet Bas en Pauline Vonkeman

Astrid

Mooi om te lezen dat het goed gaat.
Leuk om jullie te volgen en de foto's te zien.
Een fijne tijd en dat jullie veel mogen betekenen daar.
Gods zegen gewenst voor alles wat jullie gaan doen.
Groetjes Astrid Lassche

Herman

Hoi Papa van Lourens, gaat alles goed bij u en Jannette.
Leuk om de foto's te zien.
Lourens heeft bij mij gelogeerd.
Groet Herman

Piet en Dorien

Wat een verhalen zeg. En wat een andere cultuur! Mooie dingen en verdrietige dingen. Maar jullie hoeven niet te veranderen, jullie mogen zaaien!!
Zaai maar veel en wees niet zuinig!
Groet en liefs! Geniet van de tijd met elkaar!

Bert en Wieke

Liewe allemaal,
Indrukwekkend - om dit zo op een afstand mee te mogen maken, en mee te leven.
We bidden jullie Zijn zegen toe, bij alles wat jullie doen, en meemaken. Dat jullie ook veel van Zijn liefde mogen doorgeven. Jullie mogen zaaien, Hij zal het laten groeien.
Lieve groet, Bert en Wieke de Bruijne

Herman

Wat zij de verhalen mooi!!

Groetjes Herman

Jacko

He people,

Doe de christelijke groet aan Georgy en Helena van mij.
Mooi om te lezen wat jullie kunnen betekenen voor de mensen, mn de kinderen. We bidden dat de kleuren van het armbandje hun leven lang meegaan.

Jacko Holtland

Nico

Hoi!
Fantastisch om jullie verhalen te lezen. Mooi dat er zo gezaaid kan worden!
Fijne avond nog, en we zullen God danken en tegelijk bidden voor een behouden terugreis.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Die van Johan hoor ik wel op de camping :-)
Groeten, Nico