Szeretet in Slowakije

Dag 3: Skola in Batka

Jonapod!

Wauw, wat genieten wij hier vollop!

Het is hier zo heerlijk en zo mooi. We maken heel veel mee, en alles is erg indrukwekkend.

Vannochtend zijn we naar de laatste school geweest, in Batka. Het was weer een totaal andere school. Net zo groot als die van gister, maar veel mooier en gezelliger ingericht. Alleen maakten we hier veel meer de harde realiteit mee. De jongeren waren brutaal, bijna geen discipline en het ergste was nog dat je veel leraren zag, die de hoop al hadden opgegeven. Gelukkig kregen wij de kinderen aardig mee, en lukte het ons, een verhaal te vertellen over de liefde van God. En wat zagen we veel enthousiaste gezichten! Het voelt zo goed, als je weet dat je werk door God gezegend wordt…

Ook op deze school hebben we het touwtje-springen geintroduceert. De zon scheen heerlijk, dus buiten sporten was geen probleem. De voetbal werd weer uit de auto gehaald, en we zijn weer erg fanatiek geweest. Daarnaast zijn we binnen bezig geweest met het verhaal te vertellen van Gods liefde in 6 kleuren, en hebben we armbandjes gemaakt. Het was weer een groot succes.

Hierna hebben we weer op school gegeten, echt het lekkerste eten van alles wat we hier hebben gehad. (mijn persoonlijke mening…) Het was een bordje Hooglied, en kijk maar op de foto’s voor uitleg. Alleen de soep was zure kool met heet water, we assiocceerden het met kots…

Na het eten hebben we afscheid genomen van alle mensen hier, die zo gastvrij waren. Want dat valt ons iedere keer weer op.

Nu zitten we weer bij Helena en Georgy, want ook van hun gaan we vandaag weer afscheid nemen. Bijna niemand wil nu al terug naar huis, maar met zoveel indrukken is het wel goed dat we morgen weer gaan rijden. Vanmiddag nog even chillen, op de steiger bij ons huisje. Lekker van de laatste zonnestralen genieten.

Veel liefs van ons

Vizslat!

lean

Wat een ervaringen weer. Iedere keer zien we uit naar jullie verhalen. We hopen en bidden dat de indrukken die jullie achterlaten nog lang mogen blijven hangen. Een goede terugreis gewenst, doe voorzichtig.

marga

Lieve mensen,

Fantastische verhalen en schitterende foto's!
En dan is het ineens weer voorbij en staan jullie voor de terugreis.
Jullie hebben prachtig werk verricht en we smeken God dat Hij het wil zegenen.
Wens jullie een hele goede reis naar huis en hoop jullie gauw te zien!! Sterkte met alle ervaringen die jullie mee naar huis nemen.
Lieve groeten, Marga

Tjitske

LIeve Allemaal,

De tijd vliegt voorbij, de thuiskomst nadert!
Maar de rugzak zit weer vol!
Ik hoop dat jullie er een goeie tijd gehad hebben waarin jullie de liefde van God konden laten zien.
Ik hoop ook dat jullie alle indrukken een plekje kunnen geven met het besef dat wij eigenlijk zo verwend en rijk zijn!
Jullie zijn in ieder geval ook een stuk rijker aan ervaringen.

Een behouden terugkomst en ik verheug mij er nu al op jullie te zien en alles te horen!

Liefs Tjitske

Vera

Afscheid nemen bestaat niet, jullie gaan wel weg maar verlaten ze niet!
Jullie hebben denk ik veel achter gelaten en nemen veel mee terug.
Vertrouwend dat God geeft wat zij en jullie nodig hebben, slaap lekker dikke knuffel